דרכון פורטוגלי מי קיבל

דרכון פורטוגלי מי קיבל
דרכון פורטוגלי מי קיבל

 

דרכון פורטוגלי מי קיבל ומי יכול לקבל?

האם תמיד חלמתם לגור ולעבוד באחת ממדינות האיחוד האירופי? מעוניינים ללמוד במוסדות האקדמיה המובילים באירופה? רוצים להשקיע בנדל"ן במדינות האיחוד האירופי וליהנות מתשואה גבוהה? ובכן,אז מי יקיבל דרכון פורטוגלי? אם שמעתם סיפורים במשפחה שלכם כי אתם נצר וצאצאים של מגורשי ספרד ופורטוגל, דרככם בטוחה בדרך להגשמת החלום. בעזרת חברתנו תוכלו לקבל אזרחות פורטוגלית מלאה על פי חוק האזרחות החדש שנכנס לתוקפו ביוני 2015, זמן קצר לאחר התיקון בחוק האזרחות בספרד.

את הדרכון יכולים לקבל צאצאי מגורשי ספרד ופורטוגל. כדאי לדעת כי בשנת 1492 החל גירוש המוני של יהודי ספרד שסירבו להתנצר, בעקבות הכרזתו של מלך ספרד. רבים מיהודי ספרד בחרו לעזוב לפורטוגל השכנה, בגלל המרחק הקצר והרצון להישאר במערב אירופה וקרוב לנכסים שנותרו מאחור. בשנת 1496, 4 שנים לאחר צו הגירוש כנגד יהודי ספרד, החליט גם מלך פורטוגל לגרש את היהודים, ואלה עזבו למדינות שונות באירופה, באסיה ובאפריקה, בין היתר למדינות הבלקן, למערב אירופה, לישראל, לצפון אפריקה, לטורקיה ועוד.

מי זכאי לקבל דרכון פורטוגלי? מי קיבל?

 

חוק האזרחות הפורטוגלית נועד לתקן את העוול שנגרם ליהודים שגורשו מהמדינה, בדיוק כמו התיקון לחוק האזרחות הספרדית. המחוקק הפורטוגלי החליט לאפשר לצאצאי המגורשים לקבל אזרחות מהמדינה, כ-500 שנה לאחר הגירוש ההמוני מספרד ופורטוגל. בחוק האזרחות הפורטוגלית נקבעו התנאים המאפשרים לצאצאי המגורשים לקבל אזרחות מקומית, ולאחר מכן להוציא דרכון פורטוגלי המקנה יתרונות רבים ומגוונים.

כדאי לדעת כי ברחבי העולם יש מאות אלפי זכאים לקבלת אזרחות ממדינת פורטוגל, או מספרד. גם בישראל חיים עשרות אלפי אנשים הזכאים לקבל את הדרכון הנכסף והנחשק. לאחר שינוי חוק האזרחות רבים מצאצאי המגורשים מיהרו להגיש בקשה לרשויות המקומיות, כבר בשנת 2015, אך הרוב הגישו את המסמכים בשנת 2016, ביניהם ישנם כבר רבים שמימשו את זכאותם וקיבלו את האזרחות מהמדינה, ולאחר מכן הוציאו בהליך מהיר גם דרכון פורטוגלי.

בחוק האזרחות נקבעו שני תנאים מרכזיים:

  • קשר וזיקה למגורשי ספרד ופורטוגל
  • קשר היסטורי ותרבותי למסורת יהדות פורטוגל

בחוק האזרחות ישנה רשימה של שמות משפחה העשויים להעיד על קשר למגורשים מסוף המאה ה-15 ואילך, גם אם שם המשפחה לא מופיע ברשימה, ניתן באמצעות מחקר גנאלוגי להוכיח את הקשר. בנוסף, נקבע תנאי להוכחת קשר וזיקה ישירה לתרבות ולמסורת העשירה של יהדות פורטוגל. אישור על חברות בקהילה יהודית המשמרת את מסורת יהדות פורטוגל נחשב לקלף חזק עבור מגיש הבקשה. מלבד זאת, ישנם אישורים חשובים נוספים כמו כתובה ברוח יהדות פורטוגל, מסמכים שונים המעידים על הקשר, שליטה בשפת הלדינו ועוד.

דרכון פורטוגלי ניתן להוציא רק לאחר השלמת הליך קבלת האזרחות ממדינת פורטוגל. עד לאחרונה יכלו רק בוגרים מעל גיל 18 להגיש בקשה לרשויות במדינת פורטוגל כדי לקבל את האזרחות, לאחרונה החליט הפרלמנט בפורטוגל לאפשר גם לקטינים להגיש בקשה לקבלת אזרחות מהמדינה. עם זאת, למרות שהליך החקיקה הסתיים, נותרו עדיין מעט קצוות פתוחים בנושא, לכן כדאי להתאזר בסבלנות או לבחור בהליך קבלת אזרחות ספרדית, הליך זה נחשב לקל עבור קטינים אך למורכב, ארוך ויקר יותר עבור בגירים, מאחר ויש לעבור בהצלחה מבחני ידע ושליטה בשפה.

                                                                                                                                                          הליך קבלת אזרחות פורטוגלית

אזרחות פורטוגלית מי קיבל
אזרחות פורטוגלית מי קיבל

כדי לקבל אזרחות פורטוגלית יש להגיש בקשה מסודרת בגיבוי מסמכים שונים. בהתחלה יש לבדוק האם שם המשפחה מופיע ברשימה המופיעה בחוק האזרחות החדש של פורטוגל. שם המשפחה מהווה קלף חשוב בדרך להגשמת החלום, אך אינו מספיק. אגב, גם אם שם המשפחה לא מופיע ברשימה ניתן באמצעות מחקר גנאלוגי להוכיח את הקשה והזיקה לצאצאי מגורשי ספרד ופורטוגל. חוקר גנאלוגיה מתמחה באיתור מידע ובבניית אילן יוחסין כדי להוכיח את הקשר. הוא נעזר במקורות מידע רבים, למשל ארכיונים של קהילות יהודיות בתפוצות, ארכיון של יד ושם, ארכיון של יהדות מרוקו וספרד ועוד.

מעבר להוכחת הקשר והזיקה למגורשי ספרד ופורטוגל, יש להוכיח גם קשר תרבותי לקהילה היהודית בפורטוגל. את המסמכים יש לתרגם באופן מקצועי ובהתאם להנחיות החוק. נדרשת חתימה של נוטריון מוסמך כדי לאמת את נכונות המסמכים, ויש לחתום אותם באפוסטיל.

את המסמכים מגישים לראשי הקהילה היהודית בפורטוגל, שכן הם הוסמכו על ידי המחוקק הפורטוגלי לבדוק את המסמכים השונים ולהחליט איזה בקשות לאשר. לאחר אישור הבקשה על ידי נציגי הקהילה היהודית בפורטוגל, הבקשה מועברת להמשך טיפול ברשויות ההגירה במדינה.

 

 

למה כדאי להוציא דרכון פורטוגלי?

ישראלים רבים חולמים על דרכון אירופאי בגלל היתרונות הרבים שהוא מעניק, למשל אפשרות לחיות בכל מדינות האיחוד האירופי ללא חשש מרשויות ההגירה, אפשרות לעבוד בפורטוגל ובשאר מדינות האיחוד ולקבל תנאים סוציאליים מלאים כמו תושבים מקומיים וכן אפשרות לעבור במהירות וללא עיכובים בין גבולות מדינות האיחוד. כמו כן, דרכון פורטוגלי מאפשר ללמוד בעלות סמלית או בחינם במוסדות אקדמיה מובילים בכל אירופה, הוא מייתר את הצורך להוציא ויזה כדי לבקר בארה"ב, ולמעשה מטשטש את הזהות הישראלית כך שניתן לבקר במדינות ללא יחסים עם ישראל, לקיים עמן קשרי מסחר ועוד. כמו כן, אפשר להשקיע בנדל"ן, ליהנות מהטבות מס ועוד יתרונות רבים נוספים.

אז קיבל עד כה דרכון פורטוגלי?

מי שלא השתהה ומיד עם צאת החוק הגיש בקשה, וכל מיש שביקש בקשה לפני כשנה. כיום ההליך יכול להתארך עד שנה וחצי בגלל העומס על הרשויות ככול שעובר הזמן ישנם ריבוי בקשות במגמת עליה מתמדת.

אזרחות אירופאית מי קיבל
אזרחות אירופאית מי קיבל

 

 

המומלצים
תוכן עניינים
לשיחה עם נציג
מאמרים אחרונים
אזרחות אוסטרית

אזרחות אוסטרית לתיקון העוול ההיסטורי שנעשה בשואה הפרלמנט בוינה אישר פה אחד חוק מרגש המעניק בחזרה אזרחות אוסטרית לצאצאי היהודים אשר נרדפו וברחו בשואה מתקופת

קרא עוד »
פורטוגו

סיורים מודרכים בעברית בפורטוגל – פורטוגו קיבלתם את האזרחות והדרכון הפורטוגלי, ההתרגשות בשיאה, אתם אורזים את המזוודה ועושים את דרככם לפורטוגל… אבל רגע? מאיפה מתחילים?

קרא עוד »
דילוג לתוכן